home

Publicaties

W&D levert regelmatig een bijdrage aan diverse vaktijdschriften. Hieronder vindt u een overzicht van de publicaties in een beknopte samenvatting. De volledige publicaties zijn als pdf-bestand te downloaden.

Maart 2019Dijkstra Auto's Kentekenloket van het Jaar

Universeel autobedrijf Dijkstra Auto's uit het Friese Harlingen werd gisteravond tijdens een feestelijke bijeenkomst bij het hoofdkantoor van PartsPoint in Ede verkozen tot Kentekenloket van het Jaar 2019. Nienke van der Meulen nam namens Dijkstra de prijs in ontvangst. Deze werd haar overhandigd door Remco de Vette van W&D consultants en Ernst Uildriks, voorzitter van Stichting Kentekenloket. (Aftersales Magazine, 22 maart 2019)

Oktober 2018AutoHaarhuis verkozen tot BOVAG Autobedrijf van het Jaar

AutoHaarhuis is de opvolger van Autobedrijf Tjeerdsma uit Nieuw-Weerdinge die vorig jaar met de titel aan de haal ging. De twee andere finalisten V.d. Nieuwenhuijzen en De Dames van Hurkmans mogen zich een voorbeeld voor de branche noemen, aldus de vakjury, bestaande uit Ferry Smith (ANWB; juryvoorzitter), Remco de Vette (W&D consultants), Bertus de Vries (Bovemij), René Stolp (RDC) en Paul de Vries (Marktplaats Automotive). (BOVAG, 9 oktober 2018)

April 2018Kentekenloket van het Jaar grijpt consumenten bij de kraag

Autoservice De Kemp in IJsselstein is dinsdag 24 april verkozen tot Kentekenloket van het Jaar 2018. Het autobedrijf werd voor zijn inspanningen als Kentekenloket beloond met gebak, een oorkonde en een cadeaucheque van 2500 euro. Tom en Tineke de Kemp waren aangenaam verrast door de aandacht die ineens naar hun bedrijf uitging. "Er waren niet alleen mensen van het Kentekenloket, maar ook van BOVAG en W&D consultants, die bij de verkiezing een rol hebben gespeeld." (Aftersales Magazine, 25 april 2018)

December 2017Whitepaper | Leiderschap, team en samenwerking, de blinde vlek in autoland

Samen met InContext heeft W&D consultants onderzoek gedaan naar leiderschap, teamontwikkeling en samenwerking. Op basis van diepte-interviews met directeuren uit de top 20 van Nederlandse autobedrijven concluderen wij dat deze thema’s beperkt op de directie-agenda staan in automotive Nederland. In onze whitepaper betogen wij dat aandacht voor deze ‘zachte kant’ noodzakelijk is om mensen het beste uit zichzelf te laten halen en daarmee organisaties écht een stap verder te brengen. (Automotive Management, 5 december 2017)



Download het artikel (165.9 KByte)
December 2017Partners W&D consultants gaan hun eigen weg

Oskar Bronsgeest, sinds 2005 partner en mede-eigenaar van W&D consultants, heeft zijn aandeel overgedragen en verlaat het bedrijf. Remco de Vette gaat als enig aandeelhouder - samen met het team - verder met het uitbouwen van W&D consultants en de automotive expertise. “Het vertrek van Oskar is geen einde, maar zorgt voor hernieuwde dynamiek en een soort nieuw begin. De traditionele verdienmodellen staan stevig onder druk en dealerbedrijven zijn in toenemende mate zoekende naar manieren om zwarte cijfers te blijven schrijven. En daarvoor kloppen ze steeds vaker aan bij W&D,” aldus De Vette.



Download het artikel (114.9 KByte)
December 2017Bijdrage After Sales wordt onderschat

Hoewel de After Sales activiteiten een flink deel van het bedrijfsresultaat voor hun rekening nemen, laten veel autobedrijven nog veel kansen liggen op dit vlak. Bij W&D consultants zien ze dat een goede sturing op het gebied van urenverantwoording en werkplaatsproductiviteit vaak ontbreekt, aldus Remco de Vette. (Automobiel Management oliebollen, december 2017)



Download het artikel (2.7 MByte)
December 2017Haal alles uit service marketing

“Ik wil een lans breken voor service marketing”, zo valt Remco de Vette van CARMEN automotive marketing met de deur in huis. Het zit hem écht hoog dat autobedrijven hun after sales leads onvoldoende opvolgen, terwijl de kansen op werkplaatsomzet toch echt voor het grijpen liggen. (Automobiel Management oliebollen, december 2017)



Download het artikel (2.1 MByte)
Oktober 2017Tjeerdsma BOVAG Autobedrijf van het Jaar 2017-2018

De deskundige jury had er al met al een zware kluif aan om tot een eindoordeel te komen: “Het is een ingewikkelde puzzel om alle kwaliteiten van de bedrijven inzichtelijk te maken, te ordenen en er een waardering aan te hangen die uiteindelijk tot een winnaar leidt”, verklaart juryvoorzitter Ferry Smith van de ANWB. Samen met juryleden Oskar Bronsgeest (W&D consultants), Paul de Vries (Marktplaats), Bertus de Vries (Bovemij) en René Stolp (RDC) voelde hij de finalisten in persoonlijke gesprekken stevig aan de tand. (BOVAG, 3 oktober 2017)

September 2017Autotechnici, verenigt u!

Zo veel aandacht als er is voor HRM, zo weinig (b) lijkt er te zijn voor WRM. Wat dat is? Workplace Resource Management! Of in gewoon Nederlands, Werkplaats Gereedschap Management. Ik heb de term zelf bedacht, het klonk wel lekker. Terug naar de inhoud, want waar gáát het over? (AMT, 22 september 2017)



Download het artikel (1.3 MByte)
Mei 2017Een nieuwe APK

Algemeen. De klant betaalt jouw boterham. En liefst nog wat voor op de boterham. Dat is algemeen bekend, we weten het allemaal. Maar, stel je zelf eens de vraag: ‘Wat dóe ik nou eigenlijk om die boterham te verdienen?’ (AMT, 26 mei 2017)



Download het artikel (1.3 MByte)
Oktober 2016Mystery shopping als vrijwillige stok achter de deur

Herbert Eits en Sander Albers van Autobedrijf Weerheim in Rijswijk nemen klanttevredenheid serieus. Ze hadden weinig ervaring met mystery shopping. Daar kwam bij toeval verandering in, en dat leverde nuttige inzichten op. “Ook als je op de goede weg bent, is dat fijn om te weten.” (AMT Ondernemen, oktober 2016)



Download het artikel (648.1 KByte)
Oktober 2016De Baaij in Nijmegen uitgeroepen tot BOVAG Autobedrijf van het Jaar 2016-2017

De verkiezing Autobedrijf van het Jaar werd voor de tiende keer georganiseerd en geeft BOVAG-leden met een onafhankelijk autobedrijf de mogelijkheid zich op een groot podium te presenteren. Na een voorronde waarin de online stemmen van het publiek doorslaggevend waren, drongen afgelopen voorjaar tien bedrijven door tot de halve finale. Op basis van bevindingen van consultants en een mystery shopper selecteerde de vakjury - bestaande uit Ferry Smith (ANWB), Oskar Bronsgeest (W&D consultants), Bertus de Vries (Bovemij) en René Stolp (RDC) - de winnaar. (BOVAG, 4 oktober 2016)

September 2016Over wrijving en glans

Ook binnen (auto-)bedrijven wordt vaak onder druk gewerkt, loopt de temperatuur soms hoog op, blijken gebruikte materialen en brandstoffen verouderd, en passen sommige collega’s helaas niet meer bij het dagelijks werk. Ook hier geldt dat zonder organisatorische smeermiddelen de boel behoorlijk warm kan draaien. (AMT, 23 september 2016)



Download het artikel (1.3 MByte)
September 2016KCC's tegen het licht

Onder grotere dealers was het afgelopen jaren een hype aan het worden: het eigen Klant Contact Centrum (KCC). Een door Bovag verzorgd werkbezoek aan het Britse Pendragon, voorwaar niet het minste voorbeeld, haakte aan bij deze behoefte. Inmiddels zijn sommige dealers weer op hun schreden teruggekeerd. Recent onderzoek moet uitwijzen welke succesfactoren een rol spelen. (Aftersales Magazine, 23 september 2016)



Download het artikel (233.8 KByte)
» naar het publicaties archief