home

Publicaties

W&D levert regelmatig een bijdrage aan diverse vaktijdschriften. Hieronder vindt u een overzicht van de publicaties in een beknopte samenvatting. De volledige publicaties zijn als pdf-bestand te downloaden.

Maart 2016De ‘mensch’ als machine

Na een dikke eeuw ‘managementontwikkeling’ blijkt nog steeds dat, in tegenstelling tot een verbrandingsmotor, een mens zich lastig laat managen. De ‘mensch’ is dan ook geen machine, laat staan een ‘resource’. (AMT, 25 maart 2016)



Download het artikel (2.2 MByte)
Februari 2016Springen op een rijdende trein

In de afgelopen maanden werden er weer grote overnames gedaan, zoals die van een deel van Davo door Louwman Retail en de overname van twee bedrijven door bandenfitter Nooteboom. Verschillende personen, waaronder Oskar Bronsgeest, worden aan de tand gevoeld. (Automotive, 12 februari 2016)



Download het artikel (217.0 KByte)
December 2015W&D richt zich op kerntaak

Door de audit-activiteiten voortaan apart in de markt te zetten onder de naam Lydius denkt W&D consultants zich beter te kunnen richten op het geven van advies aan autobedrijven. En daaraan is bij veel bedrijven in de automotive branche nog steeds een grote behoefte, stellen Oskar Bronsgeest en Remco de Vette. (Automobiel Management oliebollen 2015, 18 december 2015)



Download het artikel (2.5 MByte)
December 2015(Re)visie!

Net als een auto heeft ook elk bedrijf preventief onderhoud nodig, en periodiek een keuring. Maar soms is revisie de enige oplossing om de bedrijfsvoering duurzaam te continueren. (AMT, 18 december 2015)



Download het artikel (2.2 MByte)
December 2015CARMEN: van callcenter tot customer contact center

Pas een paar dagen later op een klant reageren die een online-aanvraag heeft gedaan? Dat kan anno 2015 écht niet meer. Klanten en potentiële klanten verwachten tegenwoordig dat ze direct antwoord krijgen, ook ’s avonds en in het weekend, aldus Remco de Vette. (Automobiel Management oliebollen 2015, 18 december 2015)



Download het artikel (2.5 MByte)
Mei 2015APK voor ondernemers

Op welke manier leidt u als ondernemer uw bedrijf (leiderschap)? Waar staat u over een paar jaar (visie, toekomst)? Weet u hoe uw klantenbestand zich ontwikkelt als het gaat om aantal klanten, besteding en loyaliteit (CRM)? Hoe gaat u met uw team om en hoe stuurt u hen aan (management, sturen op cijfers)? En last but not least, hoe goed zorgt u voor u zelf (coaching, zelfreflectie)? (AMT, 29 mei 2015)



Download het artikel (830.8 KByte)
Februari 2015W&D en Heiwegen ten strijde tegen zinloos gebel

Adviesbureau W&D en wervingsbureau Heiwegen gaan samen dealers op weg helpen bij het inrichten van een klantcontactcenter (KCC). Hiervoor worden gedurende dit jaar enkele workshops georganiseerd voor dealers en importeurs, zo vertellen Remco de Vette en Perry van Gerwen. (Automotive, 12 februari 2015)



Download het artikel (85.9 KByte)
Januari 2015Preventief onderhoud

Ken je het gezegde: “Ik wens je veel personeel”? Die uitspraak is bedoeld om ondernemers te waarschuwen voor de ongemakken die personeel met zich meebrengt. Wat mij betreft een uitspraak van een pessimist, betoogt Oskar Bronsgeest. (AMT nr. 1, januari 2015)



Download het artikel (1.4 MByte)
November 2014Topprestaties geven glans aan jaarcongres

Papendal heeft een magische sfeer dankzij alle topsporters en hun drive om te winnen. Een perfecte locatie dus voor de bloedstollende ontknoping van de verkiezing Autobedrijf van het Jaar. Niemand minder dan Erica Terpstra geeft de drie finalisten het verlossende woord: MAK Auto & Techniek uit Groot-Ammers is Autobedrijf van het Jaar 2014-2015. (Autonoom nr. 6, november 2014)



Download het artikel (852.0 KByte)
Augustus 2014KCC verdient zich terug, maar niet vanzelf

Niet alle initiatieven van dealers om een eigen Klant Contact Center (KCC) op te zetten blijken even succesvol. De eerste bedrijven keren al op hun schreden terug. Succes hangt af van adequaat management en realistische verwachtingen, stelt Remco de Vette van W&D consultants en CARMEN automotive marketing. (Automotive, 28 augustus 2014)



Download het artikel (99.5 KByte)
Augustus 2014W&D breidt uit met Marco Krediet

Naast organisatie advies en interim management biedt W&D een breed scala aan (automotive) audit diensten. Om deze auditing formule verder uit te breiden, is Marco Krediet (37) als senior auditor aangesteld. Marco Krediet heeft ruime ervaring opgedaan binnen en buiten de automobielbranche. Bij bedrijven als Brand Compliance en Stichting Certificatie voor de Grafimediabranche heeft hij zich gespecialiseerd in (audits op het gebied van) kwaliteitszorgsystemen, klanttevredenheid en dealer standards. (Autobranchesignalen, 18 augustus 2014)

Februari 2014Verslik je niet in een Klant Contact Center

Steeds meer autobedrijven kiezen voor de opzet van een Klant Contact Center (KCC) in eigen huis om het contact met (potentiële) klanten te professionaliseren. Een strategische visie ontbreekt regelmatig, net als een effectieve, planmatige aanpak. Ook importeurs en franchisegevers blijken nog ‘zoekende’ naar hun rol op dit gebied, aldus Remco de Vette. (Aftersales Magazine, 3 februari 2014)



Download het artikel (62.6 KByte)
December 2013Dat gebeurt mij niet! Toch?

Er ligt geld op straat en dat blijft meestal ongezien liggen; het bekende verhaal. Dat betoogt Maarten van der Weijden van W&D. (Automotive, 3 december 2013)



Download het artikel (97.2 KByte)
November 2013Ge-keten-de winnaar?

Op het BOVAG congres van de Onafhankelijke Autobedrijven van afgelopen maand, werd een aantal keer geopperd dat “een keten toch elk jaar de verkiezing Autobedrijf van het Jaar wint”. Oskar Bronsgeest vroeg zich vervolgens af of winnaars (en dan bedoelt hij ‘winnaars in het algemeen’) nu winnaar zijn doordát ze bij een keten zijn aangesloten of dat winnaars zich aansluiten bij een keten omdat ze tóch al winnaar zijn. Wie was er eerder, de kip of het ei? (Aftersales Magazine nr. 11, 22 november 2013)



Download het artikel (50.7 KByte)
September 2013Kennissessie 'werkplaatsefficiency in het service proces' tijdens AMT Live

Namens W&D heeft Oskar Bronsgeest op 25 en 26 september jl. tijdens AMT Live gesproken over het onderwerp 'werkplaatsefficiency in het service proces'. Deze kennissessies zijn druk bezocht en uitstekend gewaardeerd. De hand-out is hieronder te downloaden.



Download het artikel (5.3 MByte)

« vorige pagina [ 1 2 3 4 5 ] volgende pagina »
« terug naar de publicaties