home

Nieuws

Juli 2019Finalisten bekend voor BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2019 - 2020
W&D feliciteert de drie finalisten voor de verkiezing 'BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar': Auto Ruesink Goor (Goor), Autoservice Valentijn (Zaltbommel) en Carteam Uithoorn (Uithoorn). Net als in voorgaande jaren is W&D opnieuw door BOVAG gevraagd een rol bij de verkiezing te spelen. De tien halve finalisten zijn door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin Remco de Vette zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale en wie er uiteindelijk met de felbegeerde titel vandoor gaat. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Afgelopen jaar won AutoHaarhuis de titel.
Juni 2019Digitalisering van After Sales organisatie en processen
In opdracht van een importeur begeleidt W&D een landelijk programma gericht op digitalisering van de After Sales organisatie. Binnen dit programma worden After Sales processen volledig gedigitaliseerd, waarmee alle papieren documenten komen te vervallen. Ook de communicatie tussen de afdelingen receptie, magazijn en werkplaats verandert significant. Tevens leidt deze manier van werken tot een helder inzicht in de prestaties van (individuele) medewerkers en de doelmatigheid van processen.
Mei 2019Medewerkers Betrokkenheid Onderzoek als basis voor klanttevredenheid
Om de mate van employee engagement binnen een dealerorganisatie inzichtelijk te maken, heeft W&D een Medewerkers Betrokkenheid Onderzoek opgezet. Dit op maat gemaakte onderzoek, sluit naadloos aan bij de behoeften van onze opdrachtgever. Ons systeem verlangt een toelichting op antwoorden van respondenten, waardoor écht inzicht verkregen wordt in de mate van betrokkenheid van medewerkers.
Mei 2019BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het jaar 2019 - 2020
Net als in voorgaande jaren is W&D opnieuw door BOVAG gevraagd een rol bij de verkiezing 'BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het jaar' te spelen. De tien halve finalisten worden door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin Remco de Vette zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale en wie er uiteindelijk met de felbegeerde titel vandoor gaat. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven op 8 oktober a.s. Afgelopen jaar won Auto Haarhuis uit Geesteren de titel. 
April 2019Importeur premium merk vraagt W&D om parts training te ontwikkelen
Een importeur van een premium merk heeft W&D verzocht om een training voor Parts managers en medewerkers te ontwikkelen. Deze training omvat zowel informatievoorziening (vanuit de importeur en fabriek) als vaardigheden op het gebied van systemen.
April 2019W&D begeleidt fusiebesprekingen dealers
Om hun strategische positie te versterken en schaalvoordelen te kunnen benutten, overwegen twee dealers om tot een fusie over te gaan. W&D is verzocht om de fusiebesprekingen in goede banen te leiden. Ook het contact met de betreffende importeur(s) loopt via W&D.
Maart 2019Dijkstra Auto's Kentekenloket van het Jaar
Dijkstra Auto's uit het Friese Harlingen is tijdens een feestelijke bijeenkomst bij het hoofdkantoor van PartsPoint in Ede verkozen tot Kentekenloket van het Jaar 2019. Nienke van der Meulen nam namens Dijkstra de prijs in ontvangst. Deze werd haar overhandigd door Remco de Vette van W&D consultants en Ernst Uildriks, voorzitter van Stichting Kentekenloket.
Maart 2019W&D is verhuisd
We hebben Amersfoort verlaten en inmiddels werken we op een nieuwe locatie aan de Patroonstraat 1 in Nijkerk. Dit inspirerende pand biedt een mooie plek voor ons secretariaat en onze consultants, een aantal prettige flexwerkplekken, een drietal bespreek- en vergaderruimtes, twee conferentieruimtes en een restaurant. 

Ook vanaf ons nieuwe adres staan wij u graag weer met raad & daad terzijde. Als consultant of interim manager helpen we bij het duurzaam verbeteren van rendement, medewerkertevredenheid e/o klanttevredenheid. En als project manager zorgen we ervoor dat complexe e/o strategisch cruciale projecten tot een goed einde worden gebracht.
Februari 2019Projectmanagement voor fabrieksimporteur | Niet OVER, maar MET dealers praten
In opdracht van een fabrieksimporteur inventariseert W&D de behoeften binnen de dealerorganisatie op het gebied van zakelijke marktbewerking. Om een B2B ontwikkelingsprogramma vorm te geven, legt W&D - onder het mom van 'niet OVER, maar MET dealers praten' - eerst haar oor te luister in het netwerk. Hierbij worden zowel online enquetes als interviews ingezet.
Januari 2019Impact analyse 2020 - 2025 | Werkplaats van de toekomst
Een importeur heeft W&D opdracht gegeven om door middel van een impact analyse inzichtelijk te maken hoe de werkplaats van de toekomst eruit ziet. Deze analyse geeft - in een aantal scenario's - antwoord op de vraag welk effect toekomstige verkoopaantallen, modellenmixen en motoriseringen gaan hebben op de onderhoudsbehoefte (omzet & marge voor dealer en importeur) en monteursmatrices.     
Januari 2019Loyaliteitsonderzoek voor importeur
Een importeur van een premium merk heeft W&D gevraagd om onderzoek te doen naar After Sales loyaliteit. Binnen dit onderzoek worden zowel retentie als bestedingspatroon (share of wallet) geanalyseerd. Ook wordt gekeken naar de impact van bestaande loyaliteitsinstrumenten. 
December 2018W&D wenst u Prettige Kerstdagen en een gezond & voorspoedig Nieuwjaar!

Net als in voorgaande jaren kiezen we ervoor om geen kaarten en / of geschenken naar onze relaties te sturen. Het geld dat we hiermee besparen, schenken we aan een goed doel. Namens onze medewerkers en relaties steunen we dit jaar Stichting Alpe d'HuZes in haar strijd tegen kanker: We hopen dat straks onze kinderen kunnen zeggen: ‘Doodgaan aan kanker? Dat is iets van vroeger.’

 

Wij wensen u Prettige Kerstdagen en een gezond & voorspoedig Nieuwjaar toe, zowel privé als zakelijk!

November 2018Niet OVER, maar MET klanten praten
Kaizen (ononderbroken veranderen, vernieuwen en verbeteren) is een belangrijk onderdeel van de Toyota filosofie. In dit kader is goed luisteren naar 'The voice of the customer' onontbeerlijk. Om klantenervaringen te vernemen, is W&D door een Toyota dealer gevraagd om een kwalitatief onderzoek op te zetten en een aantal consumentenpanels te verzorgen. Hierbij worden verschillende selecte klantgroepen gevraagd naar hun recente aankoop of service ervaringen.
Oktober 2018W&D onderzoekt tevredenheid van afnemers Centraal Magazijn
Een multibrand dealergroep, die ruim twee jaar geleden is gestart met een Centraal Magazijn, heeft W&D gevraagd om de tevredenheid van haar externe afnemers in kaart te brengen. Onderwerpen binnen dit tevredenheidsonderzoek betreffen (onder meer) de telefonische bereikbaarheid, snelheid van reageren, klantvriendelijkheid en deskundigheid van magazijn medewerkers en ondersteuning door accountmanagers.
Oktober 2018W&D feliciteert AutoHaarhuis met de titel BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het jaar 2018 - 2019
W&D feliciteert AutoHaarhuis uit Geesteren met het winnen van de prestigieuze titel 'BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2018 - 2019'. Tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven in Nieuwegein werd AutoHaarhuis door een vakjury (waarin Remco de Vette zitting heeft) als winnaar uitgeroepen. De andere finalisten in de verkiezing waren De Dames van Hurkmans uit ’s-Hertogenbosch en V.d. Nieuwenhuijzen Auto’s uit Helmond. Ook zij kregen de complimenten van de jury.

« vorige pagina [ 1 2 3 4 5 ] volgende pagina »
» naar het nieuws archief