home

Nieuws

Augustus 2016BOVAG Autobedrijf van het jaar 2016 - 2017
Net als in voorgaande jaren speelt W&D een voorname rol bij de verkiezing 'BOVAG Autobedrijf van het jaar'. De tien halve finalisten worden door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin één van de partners van W&D zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats op 4 oktober a.s. tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Afgelopen jaar won Vakgarage Heinneman uit Schildwolde de titel. Kijk hier voor de drie finalisten van dit jaar. 
Augustus 2016Peugeot dealergroep kiest W&D voor klanttevredenheidsbegeleiding
Een Peugeot dealergroep heeft gekozen voor een klanttevredenheidsprogramma van W&D. Dit maatwerkprogramma start met een bedrijfsdoorlichting, waarbij een dwarsdoorsnede van de organisatie wordt gemaakt. Verder richten de consultants zich - naar behoefte - op zowel harde (proces & inrichting) als zachte organisatie aspecten (gedrag & attitude). Desgewenst werkt W&D met een cure & pay vergoedingenstructuur, waarbij de hoogte van vergoedingen wordt gekoppeld aan de behaalde resultaten.
Juli 2016VW / Audi dealergroep schakelt W&D in voor uitbreiding en verdere professionalisering van in-house Klant Contact Center
Een vooraanstaande Volkswagen / Audi dealergroep heeft W&D aangesteld als projectbegeleider voor de uitbreiding en verdere professionalisering van een in-house Klant Contact Center. Startpunt is het bepalen van een (vernieuwde) scope van het KCC en het opstellen van een financiële business case. De Return on Investment van het KCC staat van begin tot eind centraal binnen dit project.
Juni 2016W&D onderzoekt financiële onderbouwing van mobiliteitsservice

Een importeur heeft W&D gevraagd om de financiële onderbouwing van een mobiliteitsservice te toetsen. Binnen dit onderzoek voert W&D bij een aantal dealers een kosten / baten analyse uit.

Juni 2016Toyota dealergroep schakelt W&D in voor consumentenpanels
Om klantenervaringen te vernemen, is W&D door een Toyota dealergroep gevraagd om een kwalitatief onderzoek op te zetten. In dit kader verzorgt W&D een aantal consumentenpanels, waarbij verschillende klantgroepen naar hun mening wordt gevraagd over Sales en After Sales.
Juni 2016Importeur stelt W&D aan als preffered supplier voor dealerbegeleiding op het gebied van klanttevredenheid
Na een gedegen selectieproces is W&D door een importeur aangesteld als preferred supplier voor dealerbegeleiding op het gebied van klanttevredenheid. Consultants van W&D worden ingezet om aangewezen dealers in staat te stellen de klanttevredenheid duurzaam te verhogen.
Mei 2016W&D opnieuw betrokken bij Roparun

Voor het negende jaar is W&D als sponsor betrokken bij de Roparun. Daarnaast neemt een consultant van W&D actief deel aan dit meerdaagse evenement dat traditiegetrouw plaatsvindt in het Pinksterweekend. De Roparun is een hardloopevenement van Parijs (of Hamburg) naar Rotterdam (ruim 500 kilometer) waarbij sporters, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Ook wel een avontuur voor het leven genoemd. Dat blijkt ook uit het motto: "Leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven". Remco de Vette vertelde drie jaar geleden in Aftersales Magazine over het hoe en waarom. Kijk hier voor het interview, dat verscheen op 15 februari 2013.

April 2016Onderzoek naar financiële en non-financiële voordelen van in-house KCC
In de afgelopen jaren heeft een groot aantal dealerbedrijven - vaak naar 'Engels voorbeeld' - een eigen Klant Contact Center opgezet. Inmiddels blijken echter niet alle initiatieven even succesvol. De praktijk is weerbarstig en inderdaad: de Return on Investment is niet eenvoudig te realiseren. Om hierin helderheid te verschaffen, doet W&D stagiair Steven Verstoep - in het kader van zijn studie Bedrijfseconomie - de komende maanden onderzoek naar de financiële en non-financiële voordelen van een in-house KCC.
Maart 2016BOVAG Autobedrijf van het jaar 2016 - 2017
Net als in voorgaande jaren is W&D opnieuw door BOVAG gevraagd een rol bij de verkiezing 'BOVAG Autobedrijf van het jaar' te spelen. De tien halve finalisten worden door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin één van de partners van W&D zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Afgelopen jaar won Vakgarage Heinneman de titel. 
Maart 2016De ‘mensch’ als machine
Na een dikke eeuw ‘managementontwikkeling’ blijkt nog steeds dat, in tegenstelling tot een verbrandingsmotor, een mens zich lastig laat managen. De ‘mensch’ is dan ook geen machine, laat staan een ‘resource’. Kijk hier voor de column van Oskar Bronsgeest, die verscheen in AMT (25 maart 2016).
Maart 2016Toyota dealer zet W&D in voor bedrijfsdoorlichting

W&D is door een Toyota dealer gevraagd om de gehele After Sales organisatie door te lichten. Hierbij wordt een sterkte / zwakte analyse gemaakt door interviews met sleutelfunctionarissen, observatie van klantprocessen en analyse van procedures en kengetallen. Tevens wordt een CRM data analyse uitgevoerd, die inzicht geeft in trends in de besteding door klanten, het verloop in het klantenbestand, de segmentatie in klantwaarden en de reactivatiegroep. 


« vorige pagina [ 1 2 3 4 5 ] volgende pagina »
» naar het nieuws archief