home

Nieuws

April 2016Onderzoek naar financiële en non-financiële voordelen van in-house KCC
In de afgelopen jaren heeft een groot aantal dealerbedrijven - vaak naar 'Engels voorbeeld' - een eigen Klant Contact Center opgezet. Inmiddels blijken echter niet alle initiatieven even succesvol. De praktijk is weerbarstig en inderdaad: de Return on Investment is niet eenvoudig te realiseren. Om hierin helderheid te verschaffen, doet W&D stagiair Steven Verstoep - in het kader van zijn studie Bedrijfseconomie - de komende maanden onderzoek naar de financiële en non-financiële voordelen van een in-house KCC.
Maart 2016BOVAG Autobedrijf van het jaar 2016 - 2017
Net als in voorgaande jaren is W&D opnieuw door BOVAG gevraagd een rol bij de verkiezing 'BOVAG Autobedrijf van het jaar' te spelen. De tien halve finalisten worden door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin één van de partners van W&D zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Afgelopen jaar won Vakgarage Heinneman de titel. 
Maart 2016De ‘mensch’ als machine
Na een dikke eeuw ‘managementontwikkeling’ blijkt nog steeds dat, in tegenstelling tot een verbrandingsmotor, een mens zich lastig laat managen. De ‘mensch’ is dan ook geen machine, laat staan een ‘resource’. Kijk hier voor de column van Oskar Bronsgeest, die verscheen in AMT (25 maart 2016).
Maart 2016Toyota dealer zet W&D in voor bedrijfsdoorlichting

W&D is door een Toyota dealer gevraagd om de gehele After Sales organisatie door te lichten. Hierbij wordt een sterkte / zwakte analyse gemaakt door interviews met sleutelfunctionarissen, observatie van klantprocessen en analyse van procedures en kengetallen. Tevens wordt een CRM data analyse uitgevoerd, die inzicht geeft in trends in de besteding door klanten, het verloop in het klantenbestand, de segmentatie in klantwaarden en de reactivatiegroep. 

Februari 2016W&D geeft (mede) vorm aan 'accessoires aanvalsplan'
Op verzoek van een importeur neemt W&D zitting in een taskforce gericht op stimulering van de accessoires afzet. Deze taskforce heeft de opdracht gekregen om een meerjarig 'accessoires aanvalsplan' op te stellen.
Februari 2016Consumentenpanels om klantenervaringen te vernemen
Om klantenervaringen te vernemen, is W&D door een Toyota dealer gevraagd om een kwalitatief onderzoek op te zetten. In dit kader verzorgt W&D een aantal consumentenpanels, waarbij verschillende klantgroepen naar hun mening wordt gevraagd over Sales, After Sales en schadeherstel.
Januari 2016W&D zet interim professional in bij multibrand dealergroep
Een vooraanstaande multibrand dealergroep heeft W&D gevraagd voor de inzet van een interim professional. Binnen de scope van de interim opdracht vallen het opzetten van centrale magazijnen en het integreren van recent overgenomen ondernemingen.
Januari 2016Inzet Regio Manager a.i. wegens succes opnieuw verlengd
Voor een toonaangevende toeleverancier van automaterialen, gereedschappen en accessoires in de automotive branche heeft W&D al langere tijd op interim basis een Rayon Manager ingezet. Wegens succes is deze samenwerking andermaal met een aantal maanden verlengd.
December 2015W&D wenst u Prettige Kerstdagen en een gezond & voorspoedig Nieuwjaar!

Net als in voorgaande jaren kiezen we ervoor om geen kaarten en / of geschenken naar onze relaties te sturen. Het geld dat we hiermee besparen, schenken we aan een goed doel. Namens onze medewerkers en relaties steunen we dit jaar War Child in het realiseren van haar missie: Een oorlogskind helpen de toekomst te verbeteren.

 

Wij wensen u Prettige Kerstdagen en een gezond & voorspoedig Nieuwjaar toe, zowel privé als zakelijk!

December 2015W&D richt zich op kerntaak
Door de audit-activiteiten voortaan apart in de markt te zetten onder de naam Lydius denkt W&D consultants zich beter te kunnen richten op het geven van advies aan autobedrijven. En daaraan is bij veel bedrijven in de automotive branche nog steeds een grote behoefte. Kijk hier voor het interview met Oskar Bronsgeest en Remco de Vette, dat verscheen in Automobiel Management (oliebollen editie, 18 december 2015).
December 2015W&D lanceert Lydius!

Omdat organisatieadvies en auditing twee wezenlijk verschillende takken van sport zijn, hebben we besloten om onze audit activiteiten af te splitsen en per 1 januari 2016 onder te brengen bij dochteronderneming Lydius. Lydius richt zich op het opzetten en uitvoeren van (audit) programma’s op het gebied van dealer standards, claims voor commerciële ondersteuning, garantieclaims, lidmaatschaps-criteria en kwaliteitsnormeringen. Ook biedt Lydius mystery guest programma’s.

December 2015W&D coacht KCC manager van BMW dealergroep

Op verzoek van de directie coacht W&D de komende maanden de KCC manager van een BMW dealergroep. De coaching is pragmatisch en doelgericht van opzet; er wordt gewerkt aan het vergroten van eigen verantwoordelijkheid en daadkracht en het realiseren van persoonlijke doelen.

December 2015(Re)visie!
Net als een auto heeft ook elk bedrijf preventief onderhoud nodig, en periodiek een keuring. Maar soms is revisie de enige oplossing om de bedrijfsvoering duurzaam te continueren. Kijk hier voor de column van Oskar Bronsgeest, die verscheen in AMT (18 december 2015).
November 2015Volvo dealergroep schakelt W&D in bij opzet in-house Klant Contact Center
Een vooraanstaande Volvo dealergroep heeft W&D gekozen als project(bege)leider voor de opzet van een in-house Klant Contact Center. In de eerste fase van het project wordt de scope van het KCC bepaald en een business case opgesteld. Vervolgens wordt gestart met het centraliseren van de planning. In de volgende projectfases worden ook outbound activiteiten opgestart.
November 2015W&D gevraagd voor opzet en uitvoering garantieclaim audits

Een importeur van een Japans merk heeft W&D gevraagd om garantieclaim audits op te zetten en uit te voeren bij dealers in het netwerk. Deze audits zijn gericht op zowel het proces als de documentatie. Als onderdeel van de audit geeft W&D de dealers ook advies in hoe zij hun claim organisatie kunnen verbeteren teneinde kosten te reduceren.


« vorige pagina [ 1 2 3 ... 10 ... 18 19 ] volgende pagina »
« terug naar het nieuws