home

Business cases

W&D is er voor de vorming en implementatie van uw strategie: uw ambitieniveau is daarbij te allen tijde ons gezamenlijke vertrekpunt. Vanuit de W&D methode werken wij onafhankelijk en met aantoonbare kennis en ervaring aan het ontwaken én realiseren van uw ambities.

Om u te laten zien wat W&D voor u en uw organisatie kan betekenen, laten wij graag onze opdrachtgevers aan het woord.



Klant Contact CenterIndumij Groep

“Procesmatig liep het binnen Indumij Groep nog niet volgens de gestelde ambities. Het duurde te lang voordat de telefoon werd opgenomen, de kwaliteit van de gemaakte afspraken was niet op het gewenste niveau en het gevolg daarvan was dat de werkzaamheden niet altijd correct werden uitgevoerd en gefactureerd”, aldus Maarten Hillebrand, Directeur After Sales bij Indumij Groep. “Tijd dus voor actie”, vervolgt Directeur Sales Micha Roco: ”Want naast dat de processen niet optimaal liepen waren we ook op zoek naar een invulling van onze marketing- en klantcontactactiviteiten.” De noodzaak voor een eigen Klant Contact Center was aanwezig en zodoende is besloten om aan de slag te gaan.



Download het artikel (129.7 KByte)
Organisatie ontwikkelingGoosen & Polderman, Spiering en Pluym

“Door de gigantische groei die wij in korte tijd hebben doorgemaakt, zijn onze core business activiteiten sneller gegroeid dan onze organisatie structuur. Zo hadden mijn compagnon en ik te weinig tijd om ons te verdiepen in de toekomst en onze strategie bij te stellen.” Aldus Maurice Spiering, DGA bij Toyota Goosen & Polderman, Spiering en Pluym te Rotterdam.



Download het artikel (222.0 KByte)
KlanttevredenheidHyundai Bockhoudt

”Het feit dat we konden starten aan de Hyundai Drive Sales en After Sales kwam voor mij precies op het juiste moment. De After Sales resultaten waren niet op het gewenste niveau, ik miste de grip om aan de juiste knoppen te draaien en wilde vooral meer sturen op cijfers,” zo vertelt Dennis Brinkhuizen, directeur van Hyundai Bockhoudt.



Download het artikel (193.5 KByte)
Sales ForceToyota Becker

“Tijdens één van de workshop dagen van het project “Express Service” ben ik in gesprek geraakt met de consultant van W&D over de sales resultaten. Die lagen op dat moment niet op koers en op een gegeven moment wist ik zelf niet goed waar het nu knelde. Uiteindelijk hebben we besloten om te starten met Sales Force,” zo vertelt Peter Becker, DGA van Toyota Becker te Hengelo.



Download het artikel (228.4 KByte)
AuditingKia Motors Nederland

Kia Motors Nederland heeft de afgelopen jaren te maken gehad met een significante groei in het aantal verkochte auto’s en daarbij ook met het aantal nieuwe partners binnen het netwerk. Met een groeiend wagenpark is handhaving van garantiekosten voor zowel importeur als dealer als klant essentieel. Kia Motors Nederland en W&D werken al jarenlang nauw samen als echt partners in business.



Download het artikel (126.0 KByte)
KlanttevredenheidToyota Scholten

Twee weten meer dan één. Onder dat motto zijn W&D en Toyota Scholten te Nijmegen samen gestart met het verder professionaliseren van de After Sales organisatie. “Als Sales georiënteerde vestigingsmanager had ik behoefte aan iemand die mij niet alleen de juiste tools kan aangeven, ik was juist ook op zoek naar iemand die mij op stimulerende wijze coacht om ideeën om te zetten in acties,” aldus Bas Bögels, vestigingsmanager van Toyota Scholten.



Download het artikel (191.2 KByte)
AuditingPSA Peugeot Citroën

Peugeot en Citroën (PSA) hebben, net als alle merken, spelregels voor haar dealers die gelden voor het verkrijgen van financiële bijloop om de verkoop van auto’s te stimuleren. Hun dealers claimen vervolgens deze bijloop waarbij divers bewijsmateriaal voorhanden moet zijn. Periodiek worden de dealers van Citroën en Peugeot bezocht door W&D waarbij steekproefsgewijs wordt gecontroleerd of aan de spelregels van deze acties is voldaan en er terecht financiële ondersteuning is.



Download het artikel (123.5 KByte)
After Sales ForceVan Leeuwen

“W&D staat goed aangeschreven in de branche en naar aanleiding van de uitkomsten van de Bedrijfsanalyse wilde ik graag aan de slag met mijn werkplaats productiviteit. Ik had sterk behoefte aan een sparringpartner op niveau waarmee ik mijn bedrijf kan klaarstomen voor de groei van het merk. Dit is aanleiding geweest om W&D in te schakelen,” aldus Van Leeuwen.



Download het artikel (282.9 KByte)
After Sales ForceToyota Morrenhof

“Door onze importeur Louwman & Parqui werd de mogelijkheid geboden om mee te doen met het pilot project non-FiR, het reduceren van (ongewenst) herhaalbezoek. Aangezien het aanpakken van herhaalbezoeken impact heeft op je voltallige After Sales organisatie heb ik geen moment getwijfeld om mee te doen.” Aldus Herman Koenjer, After Sales manager bij Toyota dealer Morrenhof in Deventer en Raalte.



Download het artikel (281.0 KByte)