home

Publicaties

W&D levert regelmatig een bijdrage aan diverse vaktijdschriften. Hieronder vindt u een overzicht van de publicaties in een beknopte samenvatting. De volledige publicaties zijn als pdf-bestand te downloaden.

September 2017Autotechnici, verenigt u!

Zo veel aandacht als er is voor HRM, zo weinig (b) lijkt er te zijn voor WRM. Wat dat is? Workplace Resource Management! Of in gewoon Nederlands, Werkplaats Gereedschap Management. Ik heb de term zelf bedacht, het klonk wel lekker. Terug naar de inhoud, want waar gáát het over? (AMT, 22 september 2017)



Download het artikel (1.3 MByte)
Mei 2017Een nieuwe APK

Algemeen. De klant betaalt jouw boterham. En liefst nog wat voor op de boterham. Dat is algemeen bekend, we weten het allemaal. Maar, stel je zelf eens de vraag: ‘Wat dóe ik nou eigenlijk om die boterham te verdienen?’ (AMT, 26 mei 2017)



Download het artikel (1.3 MByte)
Oktober 2016Mystery shopping als vrijwillige stok achter de deur

Herbert Eits en Sander Albers van Autobedrijf Weerheim in Rijswijk nemen klanttevredenheid serieus. Ze hadden weinig ervaring met mystery shopping. Daar kwam bij toeval verandering in, en dat leverde nuttige inzichten op. “Ook als je op de goede weg bent, is dat fijn om te weten.” (AMT Ondernemen, oktober 2016)



Download het artikel (648.1 KByte)
September 2016Over wrijving en glans

Ook binnen (auto-)bedrijven wordt vaak onder druk gewerkt, loopt de temperatuur soms hoog op, blijken gebruikte materialen en brandstoffen verouderd, en passen sommige collega’s helaas niet meer bij het dagelijks werk. Ook hier geldt dat zonder organisatorische smeermiddelen de boel behoorlijk warm kan draaien. (AMT, 23 september 2016)



Download het artikel (1.3 MByte)
September 2016KCC's tegen het licht

Onder grotere dealers was het afgelopen jaren een hype aan het worden: het eigen Klant Contact Centrum (KCC). Een door Bovag verzorgd werkbezoek aan het Britse Pendragon, voorwaar niet het minste voorbeeld, haakte aan bij deze behoefte. Inmiddels zijn sommige dealers weer op hun schreden teruggekeerd. Recent onderzoek moet uitwijzen welke succesfactoren een rol spelen. (Aftersales Magazine, 23 september 2016)



Download het artikel (233.8 KByte)
Maart 2016De ‘mensch’ als machine

Na een dikke eeuw ‘managementontwikkeling’ blijkt nog steeds dat, in tegenstelling tot een verbrandingsmotor, een mens zich lastig laat managen. De ‘mensch’ is dan ook geen machine, laat staan een ‘resource’. (AMT, 25 maart 2016)



Download het artikel (2.2 MByte)
Februari 2016Springen op een rijdende trein

In de afgelopen maanden werden er weer grote overnames gedaan, zoals die van een deel van Davo door Louwman Retail en de overname van twee bedrijven door bandenfitter Nooteboom. Verschillende personen, waaronder Oskar Bronsgeest, worden aan de tand gevoeld. (Automotive, 12 februari 2016)



Download het artikel (217.0 KByte)
December 2015W&D richt zich op kerntaak

Door de audit-activiteiten voortaan apart in de markt te zetten onder de naam Lydius denkt W&D consultants zich beter te kunnen richten op het geven van advies aan autobedrijven. En daaraan is bij veel bedrijven in de automotive branche nog steeds een grote behoefte, stellen Oskar Bronsgeest en Remco de Vette. (Automobiel Management oliebollen 2015, 18 december 2015)



Download het artikel (2.5 MByte)
December 2015(Re)visie!

Net als een auto heeft ook elk bedrijf preventief onderhoud nodig, en periodiek een keuring. Maar soms is revisie de enige oplossing om de bedrijfsvoering duurzaam te continueren. (AMT, 18 december 2015)



Download het artikel (2.2 MByte)
December 2015CARMEN: van callcenter tot customer contact center

Pas een paar dagen later op een klant reageren die een online-aanvraag heeft gedaan? Dat kan anno 2015 écht niet meer. Klanten en potentiële klanten verwachten tegenwoordig dat ze direct antwoord krijgen, ook ’s avonds en in het weekend, aldus Remco de Vette. (Automobiel Management oliebollen 2015, 18 december 2015)



Download het artikel (2.5 MByte)
Mei 2015APK voor ondernemers

Op welke manier leidt u als ondernemer uw bedrijf (leiderschap)? Waar staat u over een paar jaar (visie, toekomst)? Weet u hoe uw klantenbestand zich ontwikkelt als het gaat om aantal klanten, besteding en loyaliteit (CRM)? Hoe gaat u met uw team om en hoe stuurt u hen aan (management, sturen op cijfers)? En last but not least, hoe goed zorgt u voor u zelf (coaching, zelfreflectie)? (AMT, 29 mei 2015)



Download het artikel (830.8 KByte)
Februari 2015W&D en Heiwegen ten strijde tegen zinloos gebel

Adviesbureau W&D en wervingsbureau Heiwegen gaan samen dealers op weg helpen bij het inrichten van een klantcontactcenter (KCC). Hiervoor worden gedurende dit jaar enkele workshops georganiseerd voor dealers en importeurs, zo vertellen Remco de Vette en Perry van Gerwen. (Automotive, 12 februari 2015)



Download het artikel (85.9 KByte)
Januari 2015Preventief onderhoud

Ken je het gezegde: “Ik wens je veel personeel”? Die uitspraak is bedoeld om ondernemers te waarschuwen voor de ongemakken die personeel met zich meebrengt. Wat mij betreft een uitspraak van een pessimist, betoogt Oskar Bronsgeest. (AMT nr. 1, januari 2015)



Download het artikel (1.4 MByte)
November 2014Topprestaties geven glans aan jaarcongres

Papendal heeft een magische sfeer dankzij alle topsporters en hun drive om te winnen. Een perfecte locatie dus voor de bloedstollende ontknoping van de verkiezing Autobedrijf van het Jaar. Niemand minder dan Erica Terpstra geeft de drie finalisten het verlossende woord: MAK Auto & Techniek uit Groot-Ammers is Autobedrijf van het Jaar 2014-2015. (Autonoom nr. 6, november 2014)



Download het artikel (852.0 KByte)
» naar het publicaties archief