home

Nieuws

Oktober 2017Coaching-on-the-job op het gebied van leadmanagement
Een importeur heeft W&D gevraagd om invulling te geven aan een coaching programma gericht op (de kwaliteit van) leadopvolging. Binnen dit programma worden sales managers en verkoop adviseurs door consultants van W&D begeleid om effectiever om te gaan met leads, uiteraard met als doel om de conversie te optimaliseren.
Oktober 2017W&D feliciteert Autobedrijf Tjeerdsma met de titel BOVAG Autobedrijf van het jaar 2017 - 2018
W&D feliciteert Autobedrijf Tjeerdsma met het winnen van de prestigieuze titel 'BOVAG Autobedrijf van het Jaar 2017 - 2018'. Tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven in Barneveld werd Autobedrijf Tjeerdsma door een vakjury (waarin een partner van W&D zitting heeft) als winnaar uitgeroepen. De andere finalisten in de verkiezing waren Autobedrijf Geert Stevering en Autobedrijf Pals & Van Tilburg in Geffen. Ook zij kregen de complimenten van de jury.
September 2017Autotechnici, verenigt u!
Zo veel aandacht als er is voor HRM, zo weinig (b)lijkt er te zijn voor WRM. Wat dat is? Workplace Resource Management! Of in gewoon Nederlands, Werkplaats Gereedschap Management. Ik heb de term zelf bedacht, het klonk wel lekker. Terug naar de inhoud, want waar gt het over? Kijk hier voor de column van Oskar Bronsgeest, die verscheen in AMT (22 september 2017).
September 2017Oskar Bronsgeest te gast bij Paul de Vries
In veel autobedrijven zijn goede ideen, maar die worden niet met elkaar gedeeld, dus komen die er niet uit. Er is geen tijd, het gaat goed, de waan van de dag: de menselijke kant is onderbelicht. Daar is een flinke slag te maken, aldus Oskar Bronsgeest in de podcast van DCDW. Luister hier naar de podcast. 
Augustus 2017Finalisten BOVAG Autobedrijf van het jaar 2017 - 2018
Net als in voorgaande jaren speelt W&D een voorname rol bij de verkiezing 'BOVAG Autobedrijf van het jaar'. De tien halve finalisten worden door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin n van de partners van W&D zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats op 3 oktober a.s. tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Afgelopen jaar won Autobedrijf De Baaij uit Nijmegen de titel. Kijk hier voor de drie finalisten van dit jaar. 
Augustus 2017Niet OVER, maar MET klanten praten
Om klantenervaringen te vernemen, is W&D door een Toyota dealergroep gevraagd om een kwalitatief onderzoek op te zetten. In dit kader verzorgt W&D een aantal consumentenpanels, waarbij verschillende klantgroepen naar hun mening wordt gevraagd over Sales en After Sales.
Juli 2017W&D ondersteunt Vakgaragist bij professionalisering
Een lid van de garageformule Vakgarage heeft W&D ingeschakeld bij de professionalisering van de After Sales organisatie. Onderdeel van de opdracht is het beschrijven en optimaliseren van primaire, ondersteunende en management processen. Tevens vindt coaching van de directie plaats.
Juni 2017Digitalisering van After Sales organisatie en processen
In opdracht van een importeur begeleidt W&D een landelijk programma gericht op digitalisering van de After Sales organisatie. Binnen dit programma worden After Sales processen volledig gedigitaliseerd, waarmee alle papieren documenten komen te vervallen. Ook de communicatie tussen de afdelingen receptie, magazijn en werkplaats verandert significant. Tevens leidt deze manier van werken tot een helder inzicht in de prestaties van (individuele) medewerkers en de doelmatigheid van processen.
Juni 2017W&D coacht verkoper van Toyota dealergroep

Een verkoper van een Toyota dealergroep heeft n van de consultants van W&D gevraagd voor een coachingstraject. Een coachingstraject van W&D begint altijd met een coachvraag vanuit de coachee en is verder pragmatisch en doelgericht van opzet. Er wordt gewerkt aan het vergroten van eigen verantwoordelijkheid, daadkracht en het realiseren van persoonlijke doelen.

Juni 2017BOVAG Autobedrijf van het jaar 2017 - 2018
Net als in voorgaande jaren speelt W&D een voorname rol bij de verkiezing 'BOVAG Autobedrijf van het jaar'. De tien halve finalisten worden door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin n van de partners van W&D zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats op 3 oktober a.s. tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Afgelopen jaar won Autobedrijf De Baaij uit Nijmegen de titel. Kijk hier voor de tien halvefinalisten van dit jaar. 
Mei 2017Een nieuwe APK
De klant betaalt jouw boterham. En liefst nog wat voor op de boterham. Dat is algemeen bekend, we weten het allemaal. Maar, stel je zelf eens de vraag: Wat de ik nou eigenlijk om die boterham te verdienen? Kijk hier voor de column van Oskar Bronsgeest, die verscheen in AMT (26 mei 2017).
Mei 2017W&D opnieuw betrokken bij Roparun

Voor het tiende jaar is W&D als sponsor betrokken bij de Roparun. Daarnaast neemt een partner van W&D actief deel aan dit meerdaagse evenement dat traditiegetrouw plaatsvindt in het Pinksterweekend. De Roparun is een hardloopevenement van Parijs (of Hamburg) naar Rotterdam (ruim 500 kilometer) waarbij sporters, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Ook wel een avontuur voor het leven genoemd. Dat blijkt ook uit het motto: "Leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven". Remco de Vette vertelde vier jaar geleden in Aftersales Magazine over het hoe en waarom. Kijk hier voor het interview, dat verscheen op 15 februari 2013.

April 2017Automatismen in het Autobedrijf

 

Retail is detail!"


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. Retail is detail! Wat ons betreft een waarheid als een koe, geen speld tussen te krijgen.


Lees verder

April 2017Automatismen in het Autobedrijf

 

Mijn beste klant is ... ehhhhh..."


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. Wie is je beste klant? Deze vraag stellen we regelmatig. Het antwoord blijft ons regelmatig schuldig.



Lees verder

Maart 2017Automatismen in het Autobedrijf

 

Zijn er nog bijzonderheden?"


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. Zijn er nog bijzonderheden?



Lees verder


« vorige pagina [ 1 2 3 ] volgende pagina »
» naar het nieuws archief