home

Nieuws

Juni 2017W&D digitaliseert After Sales
In opdracht van een importeur begeleidt W&D een landelijk programma gericht op digitalisering van de After Sales organisatie. Binnen dit programma worden After Sales processen volledig gedigitaliseerd, waarmee alle papieren documenten komen te vervallen. Ook de communicatie tussen de afdelingen receptie, magazijn en werkplaats verandert significant. Tevens leidt deze manier van werken tot een helder inzicht in de prestaties van (individuele) medewerkers en de doelmatigheid van processen.
Juni 2017W&D coacht verkoper van Toyota dealergroep

Een verkoper van een Toyota dealergroep heeft één van de consultants van W&D gevraagd voor een coachingstraject. Een coachingstraject van W&D begint altijd met een coachvraag vanuit de coachee en is verder pragmatisch en doelgericht van opzet. Er wordt gewerkt aan het vergroten van eigen verantwoordelijkheid, daadkracht en het realiseren van persoonlijke doelen.

Juni 2017BOVAG Autobedrijf van het jaar 2017 - 2018
Net als in voorgaande jaren speelt W&D een voorname rol bij de verkiezing 'BOVAG Autobedrijf van het jaar'. De tien halve finalisten worden door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin één van de partners van W&D zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats op 3 oktober a.s. tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Afgelopen jaar won Autobedrijf De Baaij uit Nijmegen de titel. Kijk hier voor de tien halvefinalisten van dit jaar. 
Mei 2017Een nieuwe APK
Algemeen. De klant betaalt jouw boterham. En liefst nog wat voor op de boterham. Dat is algemeen bekend, we weten het allemaal. Maar, stel je zelf eens de vraag: ‘Wat dóe ik nou eigenlijk om die boterham te verdienen?’ Kijk hier voor de column van Oskar Bronsgeest, die verscheen in AMT (26 mei 2017).
Mei 2017W&D opnieuw betrokken bij Roparun

Voor het tiende jaar is W&D als sponsor betrokken bij de Roparun. Daarnaast neemt een partner van W&D actief deel aan dit meerdaagse evenement dat traditiegetrouw plaatsvindt in het Pinksterweekend. De Roparun is een hardloopevenement van Parijs (of Hamburg) naar Rotterdam (ruim 500 kilometer) waarbij sporters, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Ook wel een avontuur voor het leven genoemd. Dat blijkt ook uit het motto: "Leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven". Remco de Vette vertelde vier jaar geleden in Aftersales Magazine over het hoe en waarom. Kijk hier voor het interview, dat verscheen op 15 februari 2013.

April 2017Automatismen in het Autobedrijf

 

“Retail is detail!"


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. ““Retail is detail!” Wat ons betreft een waarheid als een koe, geen speld tussen te krijgen.


» Lees verder

April 2017Automatismen in het Autobedrijf

 

“Mijn beste klant is ... ehhhhh..."


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. “Wie is je beste klant?” Deze vraag stellen we regelmatig. Het antwoord blijft ons regelmatig schuldig.



» Lees verder

Maart 2017Automatismen in het Autobedrijf

 

“Zijn er nog bijzonderheden?"


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. “Zijn er nog bijzonderheden?”



» Lees verder

Maart 2017Automatismen in het Autobedrijf

 

“Het gemiddeld factuurbedrag zegt.... (n)iets?"

 

Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. “Het gemiddelde factuurbedrag”. Cijfers geven inzicht en richting.  



» Lees verder

Maart 2017Automatismen in het Autobedrijf

“Eén werkplaats, met wel vier planningen….”  


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. “Die auto staat in de andere planning”. We maken regelmatig mee dat er niet één maar twee, en soms zelfs drie of vier planningen voor de werkplaats zijn.


» Lees verder

Maart 2017Kentekenloket van het jaar 2017
In Barneveld vond het eerste Kentekenloket Jaarevent plaats voor de leden van de stichting. Tijdens deze bijeenkomst werd ook het Kentekenloket van het jaar bekend gemaakt. Aan de hand van een onderzoek door W&D werd van iedere provincie het Kentekenloket genomineerd dat zich het meeste had ingespannen voor de promotie van het loket en de beste dienstverlening bood aan de gebruikers er van. Uiteindelijk ging de prijs naar Autobedrijf Van der Dong uit Haren. "Een deelnemer van het eerste uur, die actief reclame maakt voor het Kentekenloket en alle medewerkers hierbij betrekt", aldus juryvoorzitter Oskar Bronsgeest.
Maart 2017Automatismen in het Autobedrijf

“Ze weten het want ze krijgen altijd de cijfers….”

 

Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. ”Ze moeten het weten!” Dit keer een onderwerp over interne aansturing van het autobedrijf.


» Lees verder

Februari 2017Automatismen in het Autobedrijf

Hij komt toch wel terug….


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar. 


Op de automaat. ”Hij komt toch wel terug!”. Deze uitspraak komen we vaak tegen als het gaat om potentieel meerwerk.


» Lees verder

Februari 2017Automatismen in het Autobedrijf

Onze werkplaats zit al vol

 

Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.

 

Op de automaat. ”Onze werkplaats zit vol.” Deze uitspraak komen we vaak tegen. En goed natuurlijk dát de werkplaats op volle toeren draait! Naast dat dit een compliment waard is, stellen we het ook ter discussie zodra het als een mantra klinkt om marktbewerking on hold te zetten.


» Lees verder

Februari 2017Automatismen in het Autobedrijf

Vaste klanten bestaan niet (meer).

 

Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.

 

Op de automaat. ”We hebben veel vaste klanten.” Deze uitspraak komen we vaak tegen. En hartstikke fijn dat er (veel) klanten zijn die zich thuis voelen en steeds weer bij je terugkomen. Toch roept dit ook een aantal vragen op.


» Lees verder


« vorige pagina [ 1 2 3 ] volgende pagina »
» naar het nieuws archief