home

Nieuws

Maart 2017Automatismen in het Autobedrijf

 

“Het gemiddeld factuurbedrag zegt.... (n)iets?"

 

Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. “Het gemiddelde factuurbedrag”. Cijfers geven inzicht en richting.  



» Lees verder

Maart 2017Automatismen in het Autobedrijf

“Eén werkplaats, met wel vier planningen….”  


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. “Die auto staat in de andere planning”. We maken regelmatig mee dat er niet één maar twee, en soms zelfs drie of vier planningen voor de werkplaats zijn.


» Lees verder

Maart 2017Kentekenloket van het jaar 2017
In Barneveld vond het eerste Kentekenloket Jaarevent plaats voor de leden van de stichting. Tijdens deze bijeenkomst werd ook het Kentekenloket van het jaar bekend gemaakt. Aan de hand van een onderzoek door W&D werd van iedere provincie het Kentekenloket genomineerd dat zich het meeste had ingespannen voor de promotie van het loket en de beste dienstverlening bood aan de gebruikers er van. Uiteindelijk ging de prijs naar Autobedrijf Van der Dong uit Haren. "Een deelnemer van het eerste uur, die actief reclame maakt voor het Kentekenloket en alle medewerkers hierbij betrekt", aldus juryvoorzitter Oskar Bronsgeest.
Maart 2017Automatismen in het Autobedrijf

“Ze weten het want ze krijgen altijd de cijfers….”

 

Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.


Op de automaat. ”Ze moeten het weten!” Dit keer een onderwerp over interne aansturing van het autobedrijf.


» Lees verder

Februari 2017Automatismen in het Autobedrijf

Hij komt toch wel terug….


Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar. 


Op de automaat. ”Hij komt toch wel terug!”. Deze uitspraak komen we vaak tegen als het gaat om potentieel meerwerk.


» Lees verder

Februari 2017Automatismen in het Autobedrijf

Onze werkplaats zit al vol

 

Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.

 

Op de automaat. ”Onze werkplaats zit vol.” Deze uitspraak komen we vaak tegen. En goed natuurlijk dát de werkplaats op volle toeren draait! Naast dat dit een compliment waard is, stellen we het ook ter discussie zodra het als een mantra klinkt om marktbewerking on hold te zetten.


» Lees verder

Februari 2017Automatismen in het Autobedrijf

Vaste klanten bestaan niet (meer).

 

Automatismen. In onze dagelijkse advies praktijk komen we regelmatig een aantal denk- en zienswijzen tegen die ingebakken lijken binnen het automobielmanagement. Het hoort bij de cultuur, of het gedachtengoed. In ieder geval stellen wij ze ter discussie als we in gesprek zijn met de ondernemer. Waarom? Om na te gaan of het een onbewuste vanzelfsprekendheid is, of dat er een bewuste keus is gemaakt. In beide gevallen kunnen we er van leren. We delen er de komende tijd een paar.

 

Op de automaat. ”We hebben veel vaste klanten.” Deze uitspraak komen we vaak tegen. En hartstikke fijn dat er (veel) klanten zijn die zich thuis voelen en steeds weer bij je terugkomen. Toch roept dit ook een aantal vragen op.


» Lees verder

Februari 2017BOVAG Autobedrijf van het jaar 2017 - 2018
Net als in voorgaande jaren is W&D opnieuw door BOVAG gevraagd een rol bij de verkiezing 'BOVAG Autobedrijf van het jaar' te spelen. De tien halve finalisten worden door een consultant van W&D doorgelicht. Vervolgens bepaalt een vakjury (waarin één van de partners van W&D zitting heeft) de drie BOVAG autobedrijven die doorgaan naar de finale en wie er uiteindelijk met de felbegeerde titel vandoor gaat. De ontknoping van de verkiezing heeft plaats tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven. Afgelopen jaar won Autobedrijf De Baaij de titel. 
December 2016W&D wenst u Prettige Kerstdagen en een gezond & voorspoedig Nieuwjaar!

Net als in voorgaande jaren kiezen we ervoor om geen kaarten en / of geschenken naar onze relaties te sturen. Het geld dat we hiermee besparen, schenken we aan een goed doel. Namens onze medewerkers en relaties steunen we dit jaar Stichting Roparun in het realiseren van haar missie: Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven.

 

Wij wensen u Prettige Kerstdagen en een gezond & voorspoedig Nieuwjaar toe, zowel privé als zakelijk!

December 2016W&D licht After Sales organisatie van vooraanstaande dealergroep door

Een vooraanstaande multibrand dealergroep uit de top 20 dealerholdings heeft W&D gevraagd om de volledige After Sales organisatie door te lichten. Op basis van het W&D organisatiemodel wordt een 'dwarsdoorsnede' van de organisatie gemaakt aan de hand waarvan de opdrachtgever inzicht verkrijgt in de kwaliteit én doelmatigheid van mensen & middelen.

November 2016Multibrand dealer zet W&D in voor bedrijfsdoorlichting

W&D is door een multibrand dealer gevraagd om de gehele After Sales organisatie door te lichten. Hierbij wordt een sterkte / zwakte analyse gemaakt door interviews met sleutelfunctionarissen, observatie van klantprocessen en analyse van procedures en kengetallen. Tevens wordt een CRM data analyse uitgevoerd, die inzicht geeft in trends in de besteding door klanten, het verloop in het klantenbestand, de segmentatie in klantwaarden en de reactivatiegroep. 

November 2016Lydius verzorgt Kennissessie tijdens AMT Live
Namens dochteronderneming Lydius verzorgt Oskar Bronsgeest tijdens AMT Live op 15 en 16 november a.s. een inspirerende kennissessie met als titel Elke klant is een mystery guest! Kijk hier voor meer informatie over AMT Live.
Oktober 2016W&D feliciteert Autobedrijf De Baaij met de titel BOVAG Autobedrijf van het jaar 2016 - 2017
W&D feliciteert Autobedrijf De Baaij uit Nijmegen met het winnen van de prestigieuze titel 'BOVAG Autobedrijf van het Jaar 2016 - 2017'. Tijdens het Jaarcongres van BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven in Bussum werd Autobedrijf De Baaij door een vakjury (waarin een partner van W&D zitting heeft) als winnaar uitgeroepen. De andere finalisten in de verkiezing waren Auto Nol in Nijkerk en Autobedrijf Mark van Schijndel in Geffen. Ook zij kregen de complimenten van de jury. Kijk hier voor het BOVAG Nieuws omtrent de verkiezing.
September 2016KCC's tegen het licht
Onder grotere dealers was het afgelopen jaren een hype aan het worden: het eigen Klant Contact Centrum (KCC). Een door Bovag verzorgd werkbezoek aan het Britse Pendragon, voorwaar niet het minste voorbeeld, haakte aan bij deze behoefte. Inmiddels zijn sommige dealers weer op hun schreden teruggekeerd. Recent onderzoek moet uitwijzen welke succesfactoren een rol spelen. Kijk hier voor het interview met Steven Verstoep en Remco de Vette, dat verscheen in Aftersales Magazine (23 september 2016).
September 2016Over wrijving en glans
Er zijn veel parallellen te trekken tussen autotechniek en organisatietechniek. Ook binnen (auto-)bedrijven wordt vaak onder druk gewerkt, loopt de temperatuur soms hoog op, blijken gebruikte materialen en brandstoffen verouderd, en passen sommige collega’s helaas niet meer bij het dagelijks werk. Ook hier geldt dat zonder organisatorische smeermiddelen de boel behoorlijk warm kan draaien. Kijk hier voor de column van Oskar Bronsgeest, die verscheen in AMT (23 september 2016).

« vorige pagina [ 1 2 ] volgende pagina »
» naar het nieuws archief